Ειδήσεις

Newsletter - Gallery- Videos - Άρθρα

5 ιδέες αυτο- φροντίδας

για γονείς παιδιών με αυτισμό κατά τη διάρκεια των διακοπών...

 

• Βάλτε την αυτο-φροντίδα στο πρόγραμμα
• Γυμναστείτε
• Στηριχτείτε στους άλλους
• Κρατείστε ημερολόγιο
• Δοκιμάστε καινούρια φαγητά

Η ανατροφή των παιδιών με αυτισμό έχει τις πολύ καλές στιγμές της. Τα παιδιά με αυτισμό διαθέτουν πολλά ειδικά χαρίσματα και οι στιγμές σύνδεσης μεταξύ αυτών και των γονιών τους, μπορούν να φέρουν μεγάλη χαρά λόγω της σπανιότητας τους. Η φροντίδα τους κάνει τους γονείς δυνατούς. Είναι φυσιολογικό και υγιές να αναγνωρίζουμε τους αγώνες και τις προκλήσεις της ανατροφής τους και είναι πολύ σημαντικό για τους γονείς να αφιερώνουν χρόνο για να φροντίσουν τον εαυτό τους.


Εδώ είναι πέντε ιδέες αυτο-φροντίδας κατά τη διάρκεια των διακοπών για να εμπνευστείτε:

• Βάλτε την αυτο-φροντίδα στο πρόγραμμα


Οι γονείς παιδιών με αυτισμό συχνά ζουν μέσα σε άκαμπτα χρονοδιαγράμματα καθώς η συνέπεια βοηθάει ακόμα και τις πιο απαιτητικές συμπεριφορές. Το πρώτο βήμα για τη διατήρηση της ισορροπίας σας είναι να δώσετε προτεραιότητα στην αυτό-φροντίδα σας όπως ακριβώς κάνετε και με όλα τα άλλα στο πρόγραμμα του παιδιού σας.
10 έως 15 λεπτά κάθε μέρα αρκούν. Μην προγραμματίσετε συγκεκριμένες δραστηριότητες, απλά επισημάνετε το διάστημα αυτό γενικά, επειδή ο σκοπός της αυτο-φροντίδας είναι να κάνετε αυθόρμητα ό, τι σας κάνει να νιώσετε καλύτερα εκείνη τη στιγμή. Αποφύγετε τη χρήση αυτού του χρόνου για υποχρεώσεις όπως άσκηση και καθήκοντα. Αυτές οι δραστηριότητες αξίζουν τις δικές τους χρονικές περιόδους.


• Γυμναστείτε


Η άσκηση θα πρέπει σίγουρα να βρίσκεται σε ημερήσια διάταξη. Μπορεί να είναι εξίσου ευχάριστη με το χρονικό διάστημα της αυτό-φροντίδας. Επιλέξτε ασκήσεις που μοιάζουν πιο διασκεδαστικές γιατί σίγουρα έτσι θα καταβάλλετε μεγαλύτερη προσπάθεια. Βάλτε το στο πρόγραμμα οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας η άσκηση θα γίνεται με ευχαρίστηση και όχι με κριτήριο του πότε σας εξυπηρετεί χρονικά.

• Στηριχτείτε στους άλλους


Μέρος της επίτευξης αυτο-φροντίδας είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι κανείς δεν μπορεί να φροντίσει πλήρως τον εαυτό του. Επενδύστε σε ρομαντικές σχέσεις, σε οικογενειακές σχέσεις και φιλίες. Επιλέξτε φίλους που καταλαβαίνουν τι απαιτεί ο Αυτισμός και είναι πρόθυμοι να παρέχουν υποστήριξη, αλλά επίσης θα σας υπενθυμίζουν ότι σας κάνει καλό να έχετε και κοινωνική ζωή. Αφιερώστε χρόνο για ραντεβού με το σύντροφό σας αλλά και μόνοι με άλλα μέλη της οικογένειας. Οι εξορμήσεις με άλλες οικογένειες με παιδιά με αυτισμό είναι υπέροχες επειδή έχουν πολλές από τις ίδιες ανάγκες που δεν σκέφτονται οι οικογένειες με παιδιά τυπικής ανάπτυξης.

 

• Κρατείστε ημερολόγιο


Το να κρατάτε ημερολόγιο είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να πείτε όλα αυτά που δεν μπορούν να ειπωθούν δυνατά και να τα επεξεργαστείτε. Κάθε γονέας έχει σκέψεις και συναισθήματα που χρειάζεται να εκφράσει, αλλά δεν θέλει απαραίτητα να μοιραστεί με άλλους. Το ημερολόγιο είναι ένα ασφαλές μέρος για να βάλετε σε λέξεις τα συναισθήματά σας. Το γράψιμο επιβραδύνει τη διαδικασία σκέψης και συχνά οδηγεί σε λύσεις. Επίσης είναι σημαντικό να καταγράφετε όλα αυτά που έχετε καταφέρει γιατί την επόμενη φορά που τα πράγματα θα είναι δύσκολα αυτό θα σας ενθαρρύνει και θα σας δώσει δύναμη.

 

• Δοκιμάστε καινούρια φαγητά

 

Λόγω του σύνθετου τρόπου ζωής τους, οι γονείς των παιδιών με αυτισμό χρειάζεται να δώσουν «γεύση» στη ζωή τους, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Το φαγητό είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να απολαμβάνετε κάτι που ο καθένας κάνει καθημερινά. Δοκιμάστε νέες συνταγές και εστιατόρια. Αυτό θα σας δώσει την ευκαιρία να βγείτε ραντεβού με το σύντροφό σας ή με φίλους. Και τα δύο είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της αυτό-φροντίδας σας.
Το σημαντικό με αυτές τις πέντε συμβουλές αυτο-φροντίδας είναι ότι μπορούν εύκολα να εφαρμοστούν χωρίς να διαταράξουν την κανονική ζωή. Τονίζουν το γεγονός ότι οι γονείς παιδιών με αυτισμό δεν χρειάζεται να γυρίσουν τον κόσμο τους εντελώς ανάποδα, αλλά απλά να κάνουν μερικές μικρές αλλά βασικές αλλαγές σε πράγματα που κάνουν ήδη.
Χρειάζεται να είστε τόσο καλοί με τους εαυτούς σας όσο είστε και με τα παιδιά σας!

0
0
0
s2sdefault

Αθήνα

Διεύθυνση :

Χρυσολωρά 10-12 ,  121 32 , Περιστέρι

Τηλέφωνο :

2105789190, 5782341, 5731581

Φάξ :

2105789191

Email:

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Newsletter

Γραφτείτε στο newsletter μας για να ενημερώνεστε για τα νέα του κέντρου μας.
Συμφωνώ με την Πολιτική Προστασίας
Subscribe now

Σύνδεση μελών ΚΠΕ

Χίος

Διεύθυνση :

Εγκρεμού 30 , 82131   Χίος

Τηλέφωνο :

2271020000

Φάξ :

2271021213

Email:

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.