To site kpechios.gr για την καλύτερη περιήγηση σας χρησιμοποιεί cookies.

Ειδήσεις

Newsletter - Gallery- Videos - Άρθρα

Κατάθλιψη και φυσική δραστηριότητα

Γράφει η Ελένη Πίπα, Κοινωνική Λειτουργός της Κινητής Μονάδας Ψυχικής Υγείας Χίου...

Ο σύγχρονος άνθρωπος φαίνεται ότι δεν ασκείται αρκετά και έχει περιορίσει τις κινήσεις του στο ελάχιστο. Τα οφέλη όμως από τη σωματική άσκηση είναι πολλαπλά, βοηθάει στη διάθεση, τη μνήμη και την ικανότητα να μαθαίνουμε. Η γυμναστική επίσης βοηθά στο να μην «κολλά» η σκέψη σε αρνητικά θέματα με το να επηρεάζει τη ροή του αίματος σε εγκεφαλικές περιοχές που αφορούν στην εγγενή ικανότητά μας να αποφορτιζόμαστε από αγχώδεις σκέψεις.

Η κατάθλιψη είναι µία διαταραχή και δυσλειτουργία της ψυχικής διάθεσης, συνδέεται µε κακή διάθεση, απώλεια ευχαρίστησης, χαµηλή αυτοεκτίµηση, παραίτηση από κοινωνικές σχέσεις, σωµατικά συµπτώµατα. Έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που ασκούνται τακτικά ωφελούνται με βελτίωση της διάθεσης και μείωση του ποσοστού κατάθλιψης.

Η βελτίωση της αυτοεκτίμησης είναι το κλειδί του ψυχολογικού οφέλους από την τακτική σωματική δραστηριότητα. Η άσκηση έχει αποδειχθεί ότι βοηθάει στην μείωση του άγχους, των καταθλιπτικών συναισθημάτων, στη βελτίωση του ύπνου και μπορεί να υποχρησιμοποιηθεί και ως θεραπεία για την ήπια έως και μέτρια κατάθλιψη.

Η σωματική δραστηριότητα γενικά, μπορεί να οδηγήσει στην πρόληψη νόσων, όπως οι καρδιαγγειακές παθήσεις και ο σακχαρώδης διαβήτης, στην διαμόρφωση ενός υγιεινού τρόπου ζωής, να βελτιώσει την ψυχική υγεία των ατόμων με ψυχικές διαταραχές. Αν και τα άτομα με κατάθλιψη τείνουν να είναι λιγότερο σωματικά ενεργά από τα μη καταθλιπτικά με την άσκηση μπορούν να λαμβάνουν θετικά σχόλια από άλλους και να καλλιεργούν τις κοινωνικές επαφές τους.

Το πρόγραμμα άσκησης μπορεί να διαμορφωθεί με βάση την ηλικία, το φύλο, την κοινωνικοοικονομική θέση, το επίπεδο φυσικής κατάστασης και κυρίως τον τρόπο ζωής και να αφορά τον καθορισμό στόχων, τον αυτοέλεγχο, την κοινωνική υποστήριξη, τη σταδιακή αλλαγή συμπεριφοράς, ώστε να ενθαρρύνει τους ασθενείς να τo ενσωματώσουν στην καθημερινότητά τους.

Τα προγράμματα σωματικής άσκησης για άτομα με καταθλιπτική διαταραχή είναι σημαντικό να ενσωματωθούν σε υπηρεσίες ψυχικής υγείας επειδή μπορούν να παρέχουν αποτελεσματικές παρεμβάσεις, ακριβώς γιατί οι ασθενείς έχουν συχνή επαφή μαζί τους και τα εμπόδια για σωματική άσκηση που απορρέουν από την ίδια την νόσο μπορούν να αντιμετωπιστούν πιο σωστά από τα άτομα που έχουν εκπαιδευτεί να είναι υποστηρικτικά γύρω από αυτά τα ζητήματα. Είναι σημαντικό να εξεταστεί ο καλύτερος τρόπος για να υιοθετηθεί η σωματική δραστηριότητα ως συμπληρωματική θεραπεία για τα άτομα με καταθλιπτική διαταραχή.

 

0
0
0
s2sdefault

Αθήνα

Διεύθυνση :

Χρυσολωρά 10-12 ,  121 32 , Περιστέρι

Τηλέφωνο :

2105789190, 5782341, 5731581

Φάξ :

2105789191

Email:

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Newsletter

Γραφτείτε στο newsletter μας για να ενημερώνεστε για τα νέα του κέντρου μας.
Subscribe now

Σύνδεση μελών ΚΠΕ

Χίος

Διεύθυνση :

Εγκρεμού 30 , 82131   Χίος

Τηλέφωνο :

2271020000

Φάξ :

2271021213

Email:

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.